Colour my life with the chaos of trouble.

Man inser att man har världens bästa arbetskamrater när fyra av dem hör av sig när man är borta två dar från jobbet och frågar hur man mår och när man kommer tillbaks igen.

 

I övrigt har jag haft en mycket fin dag. Sov hos Emma och gick upp tidigt imorse för att hinna med bussen till Tollcross så vi kunde byta och ta en annan buss till Morningside och gå på lägenhetsvisning. Det var vi och ett annat par där. Vi bestämde oss direkt när dörren öppnades och sprang i princip i uppförsbacke längst halva Morningside road för att hinna till kontoret innan de andra och tjinga lägenheten. Sen satt vi där och halvfnittrade hela mötet och medans alla papper skrevs under och deposition betalades. Sen kom vi ut och det var sol och vi var en lägenhet rikare. Endorfinkick! Sen åkte jag hem och sov en stund..

 

Sen möttes vi igen på Rose street där Emma stod och trubadurade för att samla in pengar till Save the children. Jag satt bakom och mös mot väggen. Sen gick vi till Starbucks och pratade lägenhet. Alla saker vi ska köpa, alla böcker vi ska högläsa och maträtter vi ska långkoka och musik vi ska lyssna på och planscher vi ska ha på väggarna. Kuddhörn och fredagsmys och höstkvällar framför brasan. Sånt.

 

Och så ska vi trubadura duetter på gatan när det blir varmare om kvällarna.

 

Och läsa en miljon böcker.

 

Sen blev det inte så mycket mer för jag är ju faktiskt halvsjuk fortfarande så gick hemåt och kokade majskolvar och nu ska jag nog sova.

 

Tillbaka till jobbet imorgon. Äntligen, faktiskt.

 

Lycklig.


Kommentarer
Postat av: Lisa

sagolikt :)



(borta med vinden, förresten, jag brukade tycka det och måste det vara något nytt?)

2010-05-13 @ 08:43:03
URL: http://homsan.blogg.se/
Postat av: Elin

Åh, den har jag inte sett på evigheter:) Och Stolthet och fördom, den långa versionen.

2010-05-13 @ 10:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0