Glasgow

Igår åkte jag och Emma som sagt på en-dagssemester till Glasgow, det var väldigt spännande. När vi kom fram insåg jag att jag inte alls visste vart shoppinggatorna (eller någonting annat för den delen) låg så vi virrade mest omkring och letade Primarkpåsar så att vi kunde gå i motsatt riktning. Åt frukost på Starbucks. Det enda jag köpte på Primark när vi väl hittade dit var underkläder, ett par skor och en stor hårblomma. Sen åt vi på Wagamama. Jag åt fisksoppa. Med pinnar.. Smakade misosoppa och jag försööööker vänja mig vid smaken men det är inte så lätt! Sen satte vi upp blommorna i håret och låtsades att vi hade möhippa. Gick runt i stan och drack nästan champagne, köpte drinkar i burkform och satte oss på tåget hem. Där sjöng vi moulin rougelåtar och skålade i pina colada från Marks and spencer. Sen när vi kom hem sjöng vi lite till och kollade på Garden state och åt stekt haloumi och omelett.

 

 

 

 

Idag ska jag nog gå till Starbucks och läsa bok och skriva brev.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0