Just one day. And in that day, her whole life.

Lovar att jag skulle kunna skriva en roman här. Finns ingen plats som känns mer.. rätt, liksom.

 

---

 

Igår var jag hemma hos Emma. Hennes au pairfamilj bor i ett helt otroligt hus i Stockbridge som ligger på andra sidan Princes street ner mot havet. Så när man ska gå dit får man gå i nedförsbackar av kullersten mellan små stenhus med söta fönster. Till och med bilarna kör på kullersten. Sen kommer man ner till floden och då går man till vänster och kommer in på en halvcirkelformad väg av georgianska dörrar, där bor de. Enorm dörr och fyra våningar och vedeldad spis i köket. Öppen spis i vardagsrummet. Reliefer i taket och mosaikänglar på väggarna.

 

I alla fall, vi kollade på 500 days of Summer (igen) och åt en massa chips.

Sen gick jag hem och då var det mitt i natten och svinkallt och det tog en halv evighet.

 

Idag har jag jobbat. Sen kom Emma & mötte mig på jobbet så gick vi och köpte godis och sen till Filmhouse och kollade på A single man. Den var väldigt fin. Fick The Hours-känslor av den bra sorten.

 

När vi kom ut igen var det dimma. Och det glittrade! Urhäftigt. Jag funderade länge på om det var snö eller regn men hepp. Det var som frost fast i luften. Som flög. Och det såg verkligen ut som någon kastade glitter uppifrån.

 

Hursomhelst, imorgon är min enda lediga dag på hur länge som helst. Så jag tänkte sätta klockan och gå upp och äta frukost på ett fik och sen läsa i några timmar och skriva brev och köpa tofsar och bara ta det luuuuuuungt.


Kommentarer
Postat av: Lisa

den vill jag också se. har premiär här på fredag. vi är lite efter.

låter som fint, allt det där :)

2010-02-17 @ 08:17:00
URL: http://homsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0