Filmatisering

Mina vänner!

 

Som ni vet har jag varit ganska besatt av Haruki Murakami nu ett tag. Ett år rättare sagt.

Han har fått mig att vela bli japan mer än något annat nånsin, döpa alla saker jag har till japanska namn och sitta uppe hela nätterna och måla japaner och så blir livet liksom lite finare när man läst hans böcker.

 

Nu i alla fall ska Norwegian Wood bli film! I år!

Det var väl helt underbart att höra. Och det underbaraste - den kommer vara på japanska och spelas av japaner. Hurraaa! Man vet ju aldrig med sånt liksom.

 

Går idag (på tal om) vidare från After Dark till Dance dance dance.

Därefter - Hard-boiled wonderland and the end of the world.

 

Dock kommer ingenting någonsin vara finare eller bättre än Kafka on the shore. Går inte att förklara. Men den slår allt. Allting.

 

Ni ska få en lista sen när jag är klar. Om sisådär 8 böcker till.

 

Nu blir det glass.


Kommentarer
Postat av: isabell

gud vad kul :D

jag har en hög med böcker som jag ska läsa när jag får tid.. typ i sommar!

2010-02-14 @ 10:43:56
URL: http://janovesjakalen.blogg.se/js
Postat av: Linnea

Är det liksom en serie eller fristående böcker?

2010-02-14 @ 13:59:41
URL: http://barbalin.blogg.se/
Postat av: Elin

De är fristående allihop:)

2010-02-15 @ 20:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0