Besked.

Fick veta igår att beslutet skulle komma idag. I två månader har jag gått med magont, nervositet, pendlat mellan glad och deppig och inte vetat riktigt vart jag skulle ta vägen. Men så fick jag mailet i morse, och beskedet skulle alltså komma senare under dagen. Happ, tänkte jag, kommer ha ännu en stressig dag på jobbet med mail-tittande och sms-tittande varje halvtimme. Kollade mailen det sista jag gjorde innan jag gick dit. Kollade den det första när jag kom fram. Runt 12 säger någon att det är telefon till mig, jag tar den, det är Daniel. Sekunden senare hoppar jag och skriker och nästan grinar och kramar alla människor jag kommer åt. Jag kom in.

 

JAG KOM IN.

 

 

Den 6e september börjar jag fyraåriga utbildningen English and Film på Edinburgh Napier University. Samma universitet som Daniel gått. Jag kommer dock ha alla seminarier i ett tjusigt gammalt stenhus ute på landet mellan kullar och dalar. En kort bussresa från stan.

 

 

Funderar på om jag nånsin varit såhär glad i hela mitt liv?

 

Ikväll blir det Gusto och en hel mängd strawberry daquiris!!!

 


Kommentarer
Postat av: a

Grattis älskade gumman min! Vi är så stolta över dig.

2010-04-01 @ 21:19:17
Postat av: Lisa

GRATTIS!

coooolt.

jag kommer och hälsar på. men bara när det blommar och är grönt och vi kan sitta i parken och äta frukt. och så vill jag klättra upp på någon kulle. och se universitetet! (inga fler krav just nu)

vad bra du är! :)

2010-04-02 @ 17:37:20
Postat av: Elin

tack:D Lisa du far komma precis nar du vill!! Och jag kommer ha egen lagenhet och allt! underbart.

2010-04-03 @ 13:15:39
Postat av: Isabel

Åh vad roligt!! Grattis grattis. Jag vill också komma och hälsa på! :D

2010-04-03 @ 17:37:38
URL: http://isabelr.blogg.se/
Postat av: anne

Jeeeaaah vad COOLT! grattis! :D

2010-04-06 @ 12:07:46
URL: http://theuniversalsucker.blogspot.com
Postat av: Elin

Tack!! Och du får också komma såklart Isabel:D

2010-04-06 @ 23:53:42
Postat av: Moa

Åh hej Elin! va roligt att du kom in, grattis!! och vilka fina vårbilder du lagt upp, ser ju verkligen helt underbart ut! haha du får snart räkna med ett återbesök från min sida också;)

2010-04-11 @ 22:41:12
Postat av: Elin

Åhh Moa!! Jaaa kom hit, eller så kommer jag dit, miss you:)

2010-04-12 @ 13:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0