a little bit.

Sjuk idag! Men det har jag inte märkt av för jag tog en lemsip till frukost. Och en lemsip eliminerar alla sjukdomssymptom som finns. Är säkert sjuk imorgon igen när jag vaknar men då tar jag bara en lemsip till! Vila kan jag göra på lediga dar.

 

Igår spenderade jag halva arbetsdagen i bageriet med bagaren. Vi hade jättemysigt. Bakade 123 chokladmuffins! Den ni. Smälte ett och ett halvt kilo smör och blandade med 30 ägg och nästan tre kilo socker. Och lite mer grejor. Smeten var gudomlig. Sen fick jag lära mig hur man spritsar på bästa sätt.. det är en hel vetenskap det ska ni veta. Från och med i maj kommer jag ha bageriskift ungefär två dagar i veckan då jag kommer baka kakor, det ska bli hysteriskt roligt. Skulle jag inte bli smart (som är planen) blir jag nog bagare. Helst på Peter's. Bageriet är så fint där. Och så får man lyssna på musik och äta hur mycket deg man vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0