Mercé + på jobbet

KOLLA IN DET HÄR!

http://www.youtube.com/watch?v=JE22VzRMJrs&feature=related

 

Det är filmat under La Mercé-festivalen i Barcelona och är det mest otroliga jag varit med om i hela mitt liv. Tror jag. Vi var väl sisådär 100 000 människor som stod och trängdes med tomtebloss uppe på berget Montjuic framför nationalmuséet och magiska fontänen och bevittnade avslutningen på sommaren, världens pampigaste fyverkeri. Helt otroligt.

 

Annars tänkte jag berätta lite om igår! Det var ju alltså ett svenskt jazzband som kom till Peter's, som de ville att jag skulle presentera (eftersom jag var den enda svenska som var där..) men nej aldrig i livet. Innan bandet började uppträda delade de en flaska rött i bageriet (av alla ställen) och under tiden de spelade fanns det inget annat för mig och Sabine att göra än att dricka fyra koppar grapefrukt-te och äta bullar. Ha en kort svenskalektion.

 

Och här får ni de första bilderna från mitt jobb!!
Egentligen står det en stor hylla med fina färgglada tekannor mitt i rummet + en mysig kuddsoffa (under den hängande bilden ungefär) men det hade vi flyttat på för kvällen.

 

Som ni ser är alla väggar gjorda av glas. Så man kan förlja vädrets alla skiftningar inifrån. Speciellt mysigt är det att jobba kväll, när solen går ner, och det står tända ljus överallt:)

 

 

 

 

Det var det! Idag ska jag och Daniel köpa nya skor. Jag har hål i ALLA mina så är det det minsta blött på gatan blir mina strumpor genomsura. Det ska det bli ändring på.

 

Ha en fin söndag!

 


Kommentarer
Postat av: a

Det ser jättemysigt ut på ditt jobb. Kan man bli serverad en kaffe där nån gång tro:)

2009-11-25 @ 07:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0