Fänkål åt folket! (och lite mindre regn)

 

Jag säger hej
HEJ
vilken underbar dag det eeee
och man kan vara som man eee
men ändå leeeva tillsammaaans

 

 

Hej. 
Det regnar och blåser och jag är kall om fötterna och äter fänkålsallad.
Vinter i Edinburgh är ju det värsta som finns. Att jag inte fattat det innan. Fast ungefär en dag i veckan är det det bästa som finns. Så jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. En sak vet jag: jag är så himla trött på att vara blöt om fötterna. Och det är bara att inse att paraply funkar inte. Så jag är ganska trött på att vara blöt på huvudet också. Varje gång det regnar så blåser det också storm, som att det hör ihop på nåt vis, TVÅ paraplyer har gått sönder på vägen till jobbet. Blåst sönder. ?! liksom. Två. Så jag skiter i det. Drar åt luvan så hårt som går, drar ner tröjärmarna så långt det går, försöker undvika de större vattenpölarna.

 

Och det värsta är när man vaknar på morgonen i alldeles lagom tid och tror att det är mitt i natten. För att det är så mörkt. För att molnen är stora och svarta och det regnar och det blåser. Vill man gå ur sängen då? Nä. 
Och hur pigg är man? 0. 0.00. 
DeT äR iNtE gOdTaGbArT.


Kommentarer
Postat av: a

Köp gummistövlar!! Kan ju lungt säga att det regnar inte mindre i svedala för tillfället.

2009-11-25 @ 07:48:44
Postat av: Lisa

haha, härligt inlägg!!

och instämmer med föregående talare. det regnar och regnar och regnar och jag vaknade klockan åtta imorse (sent som tusan) och det var ju lika mörkt som klockan fyra på natten. illa. illa. illa. kom snö!

förresten, titta på skottarna. hur gör de liksom? de borde ju vara vana.

2009-11-25 @ 16:58:33
URL: http://homsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0