Om musik.

Vi skulle ju prata musik! Så vi gör det nu. Litegrann, för sen måste jag städa.

Jo.
När jag åker tåg, eller bus, lyssnar jag alltid på musik. Även om jag har min dator med mig. Varför? Jo. Det är bäst. För då kan man tänka på vad man vill, hitta på precis vad man vill och liksom skapa saker i huvudet som inte finns. Om man har någon fantasi det vill säga. Jag brukar regissera musikvideor. Och så brukar jag tänka mig mig, och att jag sjunger låten och att jag gör det skitbra och är bäst. Eller så hittar jag på olika situationer som ska lösas, ibland blandar jag in låttexter och så blir det så sorgligt så jag nästan gråter (även fast det kan vara en glad sång) eller så tänker jag att åhh denna låten vill jag ha på dens begravning, så blir jag ledsen bara för det och tänker mig hur hela grejen skulle se ut och vad jag skulle ha på mig och hur ledsen jag skulle vara och vad som skulle hända sen. Eller så kommer en sån där arglåt. Då är det någon som har varit dum mot mig i huvudet. Och så står jag och skriker himla smarta låttexter i ansiktet på den personen. Lite vadsomhelst kan hända i mina musikfantasier. Ibland ser jag musiken som soundtrack till min egen film. Och så tänker jag hur det skulle vara filmat.. det blir lite musikvideo-aktigt igen alltså. Eller så kommer en sorglåt som jag sjunger själv. Ibland kan jag tycka hemskt synd om mig själv i de situationerna. Eller så är det bara en sån där BOOM-låt då man inte kan tänka på nåt alls och bara känna hur musiken dunkar i hjärtat.

Om jag tänker på själva musiken, som vissa hävdar att de gör när de lyssnar på musik, så skulle jag säga att jag lyssnar på trummorna. Om jag inte är på musikvideohumör eller känner för att skrika en elaking i ansiktet.

Vad tänker ni på när ni lyssnar på musik?

Kommentarer
Postat av: Lisa

bra inl'gg!

fungerar nog p[ ett helt annat s'tt n'r jag lyssnar p[ musik. ska fundera ;ver saken. har inte gjort det s[ mycket. [terkommer helt enkelt. skriv ett bra till mig s[ l'nge! :)

2009-05-22 @ 13:22:55
Postat av: Elin

tack! ja du får återkomma:) brev kommer! snart!

2009-05-23 @ 16:41:38
URL: http://ellepop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0