Jag är fast. Nu kommer en besatthet. Jag känner det i hela kroppen.


Jag är kär.
JAG ÄR KÄÄÄÄR!

Om man fick hoppa lite i tiden.
Om jag hittade en tidsmaskin.
Om jag fick födas igen, någon annanstans.. och i en annan tid.

Så skulle det vara 50-talets Paris.

Efterkrigstidens Paris. Då människor flanerade på gator och caféer, gick på konstutställningar, levde ut sina excentriska sidor i denna vackra stad som kryllade av människor och fullkomligt bubblade över av drömmar, hopp och framtidstro.

Jag skulle bekanta mig med fenomenologin, gå med i intellektuella sällskap och diskutera Algeriets självständighet och samtida arkitekter och bli en av de som klär sig som Beauvoir. Jag skulle ansluta mig till studentrevolter och diverse motrörelser, lyssna på härlig fransk musik och dricka cocktails med Sartre. Ja det skulle jag. Jösses att jag skulle.

Dör.

Kommentarer
Postat av: Lisa

att du skulle! men kan du inte vara sån lite här och nu och sprida 50-talsparis omkring dig här i 2000-talet. kunde behövas :)

2009-05-31 @ 13:34:02
URL: http://homsan.blogg.se/
Postat av: Isabell

haha det låter som en besatthet av det positiva slaget åtminstone :) jag ringer dig imorgon! (kommer till mstad ikväll)

2009-06-01 @ 08:52:57
URL: http://janovesjakalen.blogg.se/js

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0