Dröm.

Inatt drömde jag att jag träffade min kusin i ett köpcenter. Vi gick tillsammans ner för en trappa av svart/grönt mosaik och kanter av körsbärsträd . Så sade jag:

-Hur kommer det sig att du tittar förbi i min dröm?
Han svarar:
-Jag vet inte riktigt.
Sen fortsätter det:
-Men håll i alla fall med om att min dröm är verklig! Visst känns allt på riktigt! Jag är en helt annan person när jag sover, jag kan göra vad jag vill.
-Ja det är sant, det känns verkligt. Ska vi gå?
-Vartdå?
-Jag är hungrig. Vi går och köper bröd.

Ja, jag kommer ihåg. Det var helkonstigt. Och sjukt detaljrikt. Vi gick i alla fall genom det vita köpcentret och över torget och genom en hel stad som min hjärna fixat ihop och hamnade vid någon affär och sen blir det liksom bara sjukare. Varje morgon minns jag mina drömmar och alltid är de heeelt mentalsjuka. Eller hur genialiska som helst.

Kommentarer
Postat av: Lisa

dr;mmar 'r ett intressant kapitel. minns att jag dr;mde en mardr;m i natt, men aldrig s[d'r detaljerat i min dr;mv'rld. kom hem till huset i mariestad. hade varit nere p[ stan med massa olika folk. s[ hade jag gl;mt att l[sa d;rren s[ n'r jag kom hem var ALLT borta. alla soffor, mattor, saker... m[ste ju tagit j'ttel[ng tid att l'nsa huset. minns att jag tyckte det var orealistiskt. men s[ k'nde jag mig oansvarsfull (finns det ordet?) och vaknade upp med obehaglig k'nsla.

2009-05-29 @ 11:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0