Jag & Musse sitter på min säng. Jag filosoferar.

Vin på fredagskvällar i litet rum i York och vakna mitt i natten och det snöar stora flingor och sitta i raggsockor och titta på ett litet ljus som snurrar runt runt och musik som går ända in i hjärtat och sommardagar bakom ett öppet fönster i ett litet kök i ett bokcafé och känslor efter man kommer ut från ett museum i London i april och picknick i parken och nya sjalar och påskliljor överallt och tacotallrik på en festival och randiga strumpor och sjalar på huvudet och Kent i eftermiddagstrafik och Charlotte Gainsbough en torsdagskväll och förälskelser i Ian Curtis och Kafka och timmar på biblioteket med en sliten magasinbok och tedagar kullerstensgator och glass på natten träd i Cambridge och iste och bunkerdagar och filmer och muffins och allt på samma gång och naanbröd på Berlinbussen tågresor utmed engelska kusten och visuella musikvideor och promenader med White Dove översvämning i York och hysteriska skrattattacker och balansera på en mur och The Smiths på Evil Eye och nätter i Berlin och lampor på övergivna tunnelbanestationer och biokvällar med death cab och världens godaste falaflar och världens finaste personer och vitsippor om våren och jordgubbsmjölk och vackra filmer om livet och kärlek och otillräcklighet och färgglada lampor och snö i Edinburgh och crepes på en vardag.

Och jag ska aldrig mer döma en skiva från dess omslag.
Jag lyssnar på fransk gubbmusik. Hurra för det tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Lisa

=) fint tycker jag och tänker på den där gången när vi borstade tänderna i duschen och vattnet sprutade överallt och det var sommar och i köpenhamn. och så var det något annat som hade med vindruvor att göra och livet är fint.

2009-03-13 @ 17:39:42
URL: http://homsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0