Lägenhetsletande och drömmar om framtiden.

I morgon blir det en liten tripp till metropolen igen. Mamma & Hanna skulle dit så jag passar på. De ska släppa av mig i Maxihuset (numera "Elins esplanad") och där ska jag lala runt i en timme eller två tills bilen kommer och hämtar upp mig. I huvudet har jag format en liten virtuell shoppinglista - ingenting jag egentligen behöver, nej, men sådana grejor jag kan se mig själv i när det blir lite varmare. Typ som:

  • En vårklänning. Med blommor på, helst. 
  • Svarta och vita strumpbyxor till denna klänning.
  • Fina skor som passar bra till kombinationen svarta/vita strumpbyxor och denna klänning.
  • Ett knallrött läppstift som också passar alldeles utmärkt till denna underbara klänning.

Och en del andra ovesäntliga (?stavas det så?) saker. Men mest av allt tänker jag på Klänningen. Jag ser mig själv i den där klänningen varje gång jag fantiserar om den närmsta framtiden. Jag har den på mig i vår, när jag reser till Edinburgh och York. Jag går omkring med den på stan. Jag har den på mig min första potentiella dag i Barcelona, tillsammans med mammas stråhatt och svarta strumpbyxor (det kanske blir alldeles för varmt?) och svarta ballerina. Så ska jag se ut. Jag förfinar mig själv lite i fantasin, jag vet ju till exempel att jag inte kommer ha ett par snygga Ray Ban på nästippen, utan dessa svarta odiskreta repiga grejor. Men inte i fantasin. Då är jag alldeles perfekt och solen skiner alldeles perfekt och jag går och beundrar Gaudi, tar kort på små detaljer och ornament och mig själv framför en palm, och alla främlingar är snälla och förstår engelska och jag kanske äter på en glass. En gång i tiden visste jag vad glass var på spanska. Mamma gick en kurs och jag var den som fick sitta och förhöra henne. Många viktiga fraser lärde jag mig. Typ som:
Jag har tappat bort min väska på damtoaletten.
Mycket bra. Och:
Jag tycker mycket om paella

(vilket jag inte gör.)
För det första och enda undrar jag, VEM tappar bort sin väska på damtoaletten?? "HMM, vart kan den vara.. la jag den på golvet? I toaletten?"

Så jag kan i alla fall, på tal om allt det där, nog inte äta glass den första dagen. Men råkar jag spola ner min väska i toaletten finns det säkert hjälp att få.

Kommentarer
Postat av: Lisa

e perdido mi bolso a la servisios de senioras. typ. haha, den är rolig hur som helst.

2009-03-05 @ 18:17:05
URL: http://homsan.blogg.se/
Postat av: Elin

ja typ något sånt:) mycket användbart!

2009-03-05 @ 20:28:28
URL: http://ellepop.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag kan intyga att man imponerar rätt friskt bara att kunna en så lång spansk mening. Man behöver ju inte säga vad den betyder.

2009-03-06 @ 15:04:39
Postat av: Anne

glass är helado förresten =)

2009-05-17 @ 12:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0