Ta mig till Berlin snälla

Igår gick jag som sagt en långpromenad med pappa. Från högelidskolan, till vattentornet, hela stockholmsvägen ner till stan och tillbaks igen. På mitten stannade vi på Ica och jag fick ett wienerbröd.

Idag lagade jag som vanligt lunch, till pappa, medans jag lyssnade på The queen is dead. Bästa matlagningsskivan ever!! Vad har ni för matlagningsmusik? Innan Linnea kom och tog tillbaks den lyssnade jag oftast på Plans. Den är också bra när man lagar mat. Eller Roddy Woomble. Matlagningsmusik gör hela grejen så mycket roligare, händer tillochmed att diskmaskinen plockas ur av bara farten. Sådana saker. Ingenting får mig gladare innan 12 på dagen än lite matlagningsmusik.

Idag skiner solen och det befarade regnet kom aldrig igår.

-Jag vill ha mer sol, JAG VILL HA SOMMAR.
-Jag vill åka till Berlin. Och fika. Vi kan klättra upp i kupolen denna gången. LISA!


Kommentarer
Postat av: Lisa

ja! nästa gång blir det kupolen! men nästa gång blir inte än på ett tag :/ men berlin väntar. eller lever på oberoende av oss men ändå...



och the queen is dead är en mycket bra matlagningsskiva. för tillfället lyssnar jag mest på maria taylor - lynn teeter flower och winnerbäck - dans med svåra steg.

2009-03-11 @ 17:23:00
URL: http://homsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0