En liten besatthet skulle sitta fint

I dag har jag skrivit tre sidor på hemtentan. Montesquieu och maktdelningsprincipen och Aristoteles och den antika medborgarstaden och Spinoza och metafysiken och det deduktiva vetenskapsidealet. Ungefär. I morgon ska jag skriva om Rousseau. Fick veta för ett tag sen att jag läser "politisk idéhistoria", för så heter tydligen kursen lite sådär icke officiellt. Hade jag vetat det hade jag aldrig i livet någonsin valt den. Men TÄNK vad jag lär mig! Ojojoj. Aldrig tidigare har jag fattat vad en senat är för nåt.. eller en konstitution.. eller vad den tredelade maktdelningsprincipen står för. Det vet jag nu. Jag kan till och med peka tillbaks på gamla antika gubbar och säga vem som tänkte vad först, vem som tänkte samma sak lite i efterhand och hur idén formats genom sisådär 2000 år. Hah! Den du. Det trodde ni inte. Efter allt det där bakade jag en ananaspaj och lagade lite god mat åt mig själv. Lyssnade matlagningsmusik. Och kollade på Du är vad du äter samtidigt som jag stortuggade vegetarisk köttfärs i ost med creme fraishe och nachos på. Nu så vispas det grädde också. Tack för min icke-existerande matångest, nån däruppe.

Jag hittade denna fina bilden någonstans, kolla! Åh!
Tänkte att nu lite innan jag flyttar till Barcelona kan jag bli sådär löjligt besatt av Gaudi.
BRA IDÉ VA!


Kommentarer
Postat av: Isabell

det passar ju alldeles utmärkt. väldigt bra idé.

2009-03-23 @ 21:36:54
URL: http://janovesjakalen.blogg.se/js
Postat av: Linnea L

Så du SKA flytta till Barcelona! :D Eller vad kom ni fram till i Elins livsplanering på msn?

2009-03-24 @ 11:28:43
Postat av: Elin

Japp, jag flyttar:D wihooooooooo

2009-03-24 @ 12:41:00
URL: http://ellepop.blogg.se/
Postat av: Lisa

ja, angående gaudi så säger jag bara att det var verkligen på tiden ;) undrade just när det skulle komma! ser fram emot att få fina gaudivykort på posten när du bor i barcelona!

2009-03-24 @ 19:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0