Earth hour.



Jag hoppas att ni släckte era lampor kl 20.30 idag!!
Vi körde en liten kompromiss-variant här hemma.

Först spillde pappa ut ett glas rödvin på köksgolvet. Jag ställde ett litet värmeljus på diskbänken så han skulle se men det gick ju inte så bra alls så spislampan fick stå på 5 minuter in. Sen skulle nån på toa. Morfar satt i soffan och berättade fiskarhistorier. Mamma halvsov, jag och Sofie åt godis. Sen så skulle pappa absolut se på fotboll. Jag och Sofie ville gå en liten promenad men hon hittade inte sina strumpor i mörkret så lampan i hennes rum fick vara tänd i en halvminut.. sen knöts det skosnören i mörkret.

Grannskapsfolket var i allmänhet ganska duktiga! Förrutom spotlights över bilen, eller utelampor i trädgården, ringklockan osv..  och tvn på i källaren förstås. Det kunde man se genom källarfönstren.

Fler värmeljuskvällar åt folket tycker jag i alla fall.
Hur mysigt som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0