Och det sa bara KLICK

Man kanske borde starta bloppis.
Jag tycker om konceptet. Ni vet vad en bloppis är va? Loppisar fast i bloggform, folk lägger ut bilder på sina kläder och så kan man beställa hem dom. Oftast får man frakten betald. Jag klickade hem en jättesöt klänning igår, svart med lite fina diamanter på, för ynka 100kr. Den fanns på cubus för något halvår sen och kostade då minst 250kr mer. Jag har ju enorma mängder tjusiga plagg som jag aldrig skulle sätta på mig. Men jag antar och tar för givet att ni inte vill köpa mina gamla kläder.. eller?! 

Nej.

Vi lämnar det och hoppar lite i tiden. Till I MORSE.
Klockan 10.00 började Sofie spela Guitar Hero i vardagsrummet. Hon hade vänligheten att sänka tvn, men KLICK KLICK KLICKKLICK KLIIIIIIICK gick KNAPPAST att undgå.

"Klicka tystare!!!"
"Det gåååår inte!"

För att förstå varför detta var så hysteriskt irriterande
måste vi hoppa i tiden ytterligare en gång. I går kväll gick mamma och pappa på bio. Jag och Johanna satt hemma framför tvn, väntade med spänningWilde, som lät sååå bra. Klockan åtta skulle den börja enligt tvn, tidningen, internet. Klockan åtta och fram tills klockan elva var det TENNIS. Fredagskvällen spenderades alltså framför den värsta och tråkigaste übertristaste sporten som finns. Just precis, tennis. Efter en timme bytte jag kanal men zappade tillbaks minst en gång var femte minut.. för kanske kanske Wilde kommer EFTER tennisen!

Sedan gick Johanna och Sofie kom ner, och jag upptäckte att en film som jag velat se i ett halvår hade hållt på en timme på en annan kanal. Den finns dessutom inte att ladda ner. Grrrr. Kollade på resterande 1½ timme i alla fall och den var jättefin. Fin film. Bra film. Den heter Efter Bröllopet, är på danska och är regisserad av en av mina favvoregissörer, Susanne Bier. Sen var klockan 12. Sofie gick och lade sig, jag upptäckte ännu en film. Robert Ludlums The Hades factor. Samma författare som skrev Bourne Identity-filmerna. Så jag stannade uppe. Två timmar till. Klockan halv tre låg jag i sängen. Och då förstår ni mitt lilla Guitar hero - dilemma här. Men det är lungt. Ingenting kan stoppa mig. Jag vaknade visserligen 10 men gick inte upp förräns halv 12. KLICK KLICK. Om man har fantasi nog kan man låtsas att klicket hör till drömmarna. Då går det bra.

Kommentarer
Postat av: Lisa

där ser man, det lönar sig att vara envis! bra jobbat...

jag vaknade innan sex trots klickljudsbrist och lyckades bara trycka ner mig själv i sängen till klockan sju... frågan om inte det är mer irriterande.

2009-03-07 @ 16:10:55
URL: http://homsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0