About all the billion highways and the cities at the break of dawn


Hej alla glada!

Idag är det VÅR. På riktigt. Om det börjar snöa igen så dör jag.

Förresten har jag blivit tjenis med en tjej på vero moda. Det är jättejobbigt. Jag vågar knappt gå in i affären längre. Hon har en utomordentlig förmåga att få folk att köpa saker - ännu värre blir det när hon vet vem man är. Hon har frågat mig TRE gånger om jag inte ska skaffa ett klubbkort. Och idag så var jag inne och provade en tröja, kom ut, och så får hon syn på mig. Kommer fram till mig.
"Nejmen heeeej! Den där är SÅ fin! Har du provat? Rätt storlek? Blablablablabla!"
Och en minut senare står jag vid kassan och betalar. Och skaffar klubbkort.
Jag ger upp.

När jag kommer hem visar det sig att tjejen på vero moda är flickvän till Hannas kompis kompis. Det är helt otroligt hur alla i den här staden känner varandra.



Jag tänker mig den där superglada sverigegubben på msn - med en sol bredvid.
Så känner jag mig idag! Och lite som en jordgubbe.


Soundtrack: Another travelin' song

Kommentarer
Postat av: Lisa

småstadsliv :)

2009-03-18 @ 17:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0