Fyra årstider på en dag.

Det är inget skämt! Dagen börjar med solsken. Blöta trottoarer. Ställer mig i köket, brer mackor och tittar ut genom glasväggen. Blå himmel. Folk skrattar och har solglasögon på sig. Brer ett par mackor till, tittar ut genom fönstret, ösregn. Paraplyer och blöta studenter överallt. Fem minuter senare, solsken. Folk i tjocka jackor som inte riktigt vet hur de ska klä sig. Går hem från jobbet i piskande vind, ena sekunden i hett solsken, nästa i kyligt duggregn. Jackan åkte av och på ett antal gånger. Vad är det här för sjukt väder? Är det sommar eller inte? Är det kallt eller varmt?!
Hemskt spännande är det i alla fall. Aldrig håller samma väder i sig hela dag. Eller ens några timmar.
Nånsin, liksom.

Hursomhelst är det midsommar idag. (Glad midsommar!) Det firar vi med 11 timmar på jobbet, poppy seed cake, tikka, jordgubbar, grädde och bubbligt rosévin. Det blir som det blir.

Imorgon åker jag till Glasgow. Det ska bli så kul:D Har bara jobbat i två veckor men jag BEHÖVER lite semester. Faktiskt. Det är otroligt påfrestande för hela min själ att gå upp 4.30 varje morgon. Men nu är det helg och jag är ledig i två dagar! Lycka!

Kommentarer
Postat av: Lisa

sånt är vädret här också. det går aldrig att helt veta. det kan regna och vara solsken samtidigt.

2009-06-21 @ 21:55:03
URL: http://homsan.blogg.se/
Postat av: Anne

vädret har varit likadant här. speciellt i helgen!

konstigt värre.

jag kommer att bo i en pytteliten stad i bayern f o m juli. 6 veckor. praktik. men jag kan äta gratis glass varje dag :)

2009-06-22 @ 14:04:37
Postat av: Elin

Kul att du fick praktikplats!! du får ge adressen, jag planerar att skicka ett brev nämligen.

2009-06-22 @ 21:33:04
URL: http://ellepop.blogg.se/
Postat av: Lisa

det där har anne inte berättat för mig... att jag måste läsa en vecka gamla kommentarer på din blogg för att hålla mig uppdaterad på hennes liv... :(

2009-06-25 @ 14:03:28
URL: http://homsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0