Fredagsledigt

Imorse fick jag ett sms klockan 05.30. Från Charlotte. Som inte hittar nyckeln till caféts ytterdörr. Så jag går upp... ringer, ingen mottagning, skickar ett sms, får svar, försöker svara på svaret, går inte, får gå till vardagsrummet och pressa mig mot fönstret för att få mottagning. Tillslut går det. Efter ett förvirrande samtal och fortfarande ingen nyckel går jag tillbaks till sängen och lämnar problemet åt bagaren som brukar komma in runt 6. Tog en halvtimme innan jag somnade. Minst. Jag var klarvaken.

När jag väl gått upp på riktigt och klätt på mig och allt såntdär gick jag ner till stan. Via jobbet och hämtade nycklarna (andra) som jag lånat till Charlotte (eftersom hon gör det arbete idag som jag gjort fram tills nu, och som jag ska göra igen imorgon.) Passade på att ta en stor tomat & mozzarella baugette till frukost. Sen gick jag i massa mysiga affärer och hittade massa fint. Bland annat ett par jeans. Som jag köpte. Nåt japanskt märke. Eller fejkjapanskt kanske.

Sen hämtade jag Daniel på Haymarket och så gick vi till Somerfield och köpte bröd. Kom hem, åt pizza, kollade tv. Och nu ska jag spela Sims3.

Det var min lediga dag det!

Kommentarer
Postat av: Lisa

vilket trevligt inlägg att läsa i början av denna min lediga dag :) här sitter jag och har lite dåligt samvete för att jag inte ska ta mig för något idag, inte kommer att ta mig någonstans. bara hänga i portroe hela dagen, sitta på café zest, eller sitta på mitt rum och lyssna på musik och sticka halsduk. kanske man inte måste vara sådär supersvancerad och spännande jämt. det där emd att utnyttja lediga tiden är något jag funderar över. men jösses. det kan vara lite slöare dagar som är allra bäst.

2009-06-28 @ 11:47:55
URL: http://homsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0