Dag två.

Hejhopp.
Sitter vid köksbordet och dricker jordgubbsmilkshake. Daniel står och lagar lasagne.
Jag har jobbat som en liten blå idag med. Imorgon har jag ansvar för hela köket, ordrar, att det flyter på, beställningar, och att allting blir klart i tid och har förberetts för dagen efter. Precis det som kockarna på Blakehead gjorde. Det känns coolt att jag har hoppat upp mig lite inom caféyrket.
Och alla delikata mackor som jag förbereder, med rökt lax och hummus och mozzarella och sånt får vi i personalen äta om det blir över till nästa dag. Och det blir det typ jämt tydligen. Så idag åt jag en baguette med mozzarella, basilika och tomat till frukost. Med godaste latten i stan till. Inte illa.
Nu ska jag vara lite social, har ju bara 5 timmar liv om dagen nuförtiden. Får ta vara på det..
Ska ta kort när jag har tid!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det slutar väl med att du är chef för hela stället ha,ha!

2009-06-07 @ 17:59:30
Postat av: Elin

haha ja visst du;)

2009-06-07 @ 22:04:58
URL: http://ellepop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0