Dublin dag 2




Vi åt frukost vid floden. Jordgubbar, croissanter, baugette med ost och festis.





Sen hoppade vi på en sightseeing buss.



Nåt slags monument. En stor pinne mitt på O'Connell street.



Gatlyktorna i Dublin är hur fina som helst.











En stor medeltida kyrka mitt i allt.









Vi hoppade av vid Guinness Storehouse.



Där gick vi på museum och provade öl.









En guinness - upphälld av mig från fat! Fick ett fint diplom till och med.



Sen åkte vi vidare.



Phoenix park - en helt enorm park lite utanför centrum.
Det finns två hus i parken: I ett bor Irlands president och det andra är USA:s ambassad.










Kommentarer
Postat av: Lisa

europas största stadspark vill jag påpeka. det får plats fem hyde park i den. (se vad man kan lära sig av att lyssna på barnguidningen ;) om det inte var den andra snubben som sa det förstås)

2009-07-27 @ 21:30:15
URL: http://homsan.blogg.se/
Postat av: Elin

haha det var nog båda. Ja herregud, undra hur stor del av den vi såg? Hur mycket som låg utanför kartan liksom..

2009-07-27 @ 22:31:01
URL: http://ellepop.blogg.se/
Postat av: Camilla

ÖL!!?? Nej, bevare mej väl. Hur lyckas du alltid så bra med molnen i dina bilder?

2009-07-29 @ 09:40:43
Postat av: Lisa

elins bilder. och molnen är så fina här. det är därför de blir så bra på kort.

trodde du gillade öl ;)

2009-07-29 @ 14:56:45
URL: http://homsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0