Dublin dag 1

Nu är jag hemma igen, efter 3 dagar på Irland.
460 kort har jag tagit så allihop kan ni omöjligen få se men ett par stycken i alla fall.
Min fredag:



Vårt hostel låg som pilen visar precis runt hörnet, under järnvägsbron.





River Liffey





Trinity College.
Där har bland annat Oscar Wilde, Jonathan Swift och Samuel Beckett studerat.













I Leopold Bloom's fotspår



Ett shoppingcenter



Sen hittade vi nåt mysigt litet ställe där vi åt paj.



Molly Malone (minns ni dikten? På mellanstadiet hade vi den i vår engelskabok.)



O'Connell, irländsk frihetskämpe som fått ge namn åt den bredaste gatan i europa (som också är gatan den står på, mitt i centrala Dublin.)



Sen shoppade vi loss på Penney's.







Och middag blev det på en 50-talsresturang



Kvällspromenad i Temple Bar.




Kommentarer
Postat av: Lisa

:D ser fram emot den spännande fortsättningen.

2009-07-27 @ 18:15:01
URL: http://homsan.blogg.se/
Postat av: Camilla

Haha! Bilden på dej och statykvinnorna var klockren! Dom var väldigt stora och du var väldigt liten där du försökte ta plats liksom:)

2009-07-29 @ 09:38:50
Postat av: Lisa

:D

2009-07-29 @ 14:57:48
URL: http://homsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0