Bröllop 2: Blair & Laura

Daniels kompis Blair gifte sig igår, så vi klädde på oss finkläderna och åkte dit. Jag tog inte med mig kameran så ni får inga bilder därifrån. Kan bara säga: AH. ÅHH. (hittade en bild på internet, den kan ni få. Här spenderade vi alltså gårdagen:



Japp.
Behöver jag säga nåt mer egentligen?
Gratis champage, vita stolar med enorma rosetter på, fiolorkester, trerätters, skotsk folkdans och livemusik och på det en himla massa gin & tonics. Och FLER kiltar än förra festen. Brudgummen hade till och med ett snyggt släp till sin (över ena axeln). Jag ger mig: Kilt är COOLT. Män borde ha kilt på sig jämt.
Jag har aldrig varit på nån tjusigare tillställning i hela mitt liv, och vad kul jag hade:D
Fick träffa Daniels kompisar också, de var snälla. Och jag förstod vad de sa. Det mesta. Och jag tror att jag dansade med varenda en. Snurriga hoppa hit och dit armkrok-tempo-danser som jag fortfarande inte riktigt fattar att jag hängde med i.

Idag har vi lämnat tillbaks kilten (Daniel var ledsen och ville behålla den) och köpt pärlor och deg och gjort gubbar. Såg ut ungefär såhär:









(Blir nog lite finare nästa gång, hoppas jag. Inte gjort det sen dagis. Har en rosa deg också.)

Och så har jag köpt ett nytt paraply. Helt sjukt fint. Med trähantag och en stor krok så man kan hänga den på ställen. Och så massa färgglada cupcakes överallt:



Och ett halsband. Med pärlor som lyser:



Det var det. Ute ösregnar det. Jag kollar på Förnuft och känsla.

Hejhopp.

Kommentarer
Postat av: Anne

Åh vad fiiint allt det där låter och är! bröllhoppet och degfigurerna och halsbandet! Jag kollade på "Emma" igårkväl, fast sense and sensibilitz är liiite bättre. eller nej. annorlunda.

Ha det BÄST! Jag har ätit två sundaes idag och är sååå proppmätt. Men det var gott.

2009-07-19 @ 17:15:38
Postat av: Elin

ja det var verkligen hur fint som helst. Bröllopet alltså. Emma har jag inte sett! Men ska. Nån dag.:)

2009-07-23 @ 10:42:20
URL: http://ellepop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0