1 år, 8 månader.

Okej tips till er som inte fattat det innan: jobba inte 12 timmar i streck.
Som jag gjorde igår.
Lunch, eftermiddag OCH pizza night.
Men jösses vilken bra dag! Vi tjänade rekordmycket pengar (Peter's Yard-Peter alltså) och jag åt massa god mat. Och hade roligt. Och jag var produktiv. Det var så varmt på kvällen så vi serverade gästerna utomhus också, vilket vi inte brukar. Klockan 23.00 när jag bar in uteserveringen var det fortfarande varmt! Helt sjukt!
Sen bakade Campbell pizzor till oss som vi åt. Tog med oss en massa bullar hem som blivit över.
Åh.
Sen lyste månen gul och stor över meadows.

...och till anledningen till att man inte ska jobba 12 timmar streck:
DAGEN EFTER.
Vilket vrak jag var idag. Ändå fick jag sova mina 8 timmar som jag verkar överleva på nuförtiden. Men det var verkligen direkt i säng när jag kom hem, upp, direkt till jobbet.
Så. Idag spillde jag alltså en hel kopp varm choklad på golvet. En halv burk kopparberg. Och tappade en himla massa saker. Typ allt jag tog i. Hade ryggont, handledsont, huvudvärk.
Men ska inte klaga.
När alla gått hem utom jag, Chris och Anna delade vi på en stor burk kopparberg och sen så blev det hemåt. I regnet. Med en muffins och en kanelbulle.
Och nu sitter jag i sängen och njuter lite av att sitta still. Och att jag får en ledig dag om sisådär en vecka eller så.

Kommentarer
Postat av: Anne

Det låter väldigt jobbigt men kul också!

Jag får jobba sisådär som jag vill här liksom (mest mellan kl10 och kl18 dock).

Grattis till 1 år 8 månader förresten! :D

Det vill jag också klara av någongång.

Kram!!

2009-07-04 @ 14:45:03
Postat av: a

Lilla gumman! Du får inte slita ut dig. Men ni verkar ha kul iallafall. Kram Ps! Är i Gtb.

2009-07-04 @ 15:17:18
Postat av: Elin

Anne: det ska du nog göra:) och skönt att du får jobba lite som du vill! förlåt, jag har fått ditt brev men inte svarat än. Lite skrivkramp här. Men det kommer, jag lovar! Du får ha tålamod med mig:) Kramar!!

2009-07-04 @ 21:52:10
URL: http://ellepop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0