Om tändstickor. Och jordgubbsmjölk. Och Gud.

Hej på er. Här sitter jag och surplar jordgubbsmjölk (nähä) och njuuuter av varje sekund! Måste vara bland det godaste som finns. Man bara blandar ett rött pulver med mjölk så är det klart. Typ som O’boy, fast jordgubb. Finns det i Sverige? Annars smugglar jag in en burk. Daniel halvkollar på en film om en man som tappat bort sin elefant. På thailändska.  Jag har precis suttit och läst ett par timmar ur ”Confessions of Saint Augustine”, en bok om Gud skriven på Shakespeare-engelska. Och nej, inte ett dugg mysigt. Skitjobbigt och totalt ointressant. Här kommer ett litet smakprov:
               “Who shall bring me to rest in thee? Who will send thee into my heart so to overwhelm it that my sins shall be blotted out and I may embrace thee, my only good? What art thou to me? Have mercy that I may speak. What am I to thee that thou shouldst command me to love thee, and if I do it not, art angry and threatenest vast misery?”
Blabla. Nonsens som upprepas om och om och om igen. Så nu tar jag en paus. En blogg-jordgubbsmjölkspaus. Kanske en blåbärsmuffinpaus. Förmodligen.



I övrigt så har Daniel varit och köpt tändstickor för att höja romantikstämningen såhär innan Valentines. Och så har vi några mysiga färgglada doftljus som jag köpte sist jag var här. Vädret ute är döstrist. Nu ska jag hitta nåt sätt att underhålla mig på ett tag, kanske några avsnitt av ”My Family”? Yeeeeah. (Förresten funkar inte mellanrum! Mellan raderna alltså. HÖGST irriterande.)
Krams


Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag har också en tändsticksask "made in Sweden" i min ficka! Fast det är en båt på :) Och ja, jag tror nog att jordgubbsmjölk finns hemma. Är det Nesquick du dricker så köp inte banansmak, usch, jättesött!

2009-02-10 @ 19:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0