Och så var man halvvägs hemma

Ja, jag vet... jag skulle ju inte blogga. Men nu blev det så. Följande stycke är skrivet på flygplasten:


Edinburgh Airport.
Jag som sa att jag inte skulle blogga. Egentligen gör jag inte det.. just nu. Batteriet  är för dåligt för att spela Sims, finns ingen anslutning, så jag lyssnar på musik och skriver. Solen skiner utanför fönstret. Det är en fin känsla. Fin flygplats överhuvudtaget. Jag känner mig ensam, men på ett bra sätt. Tror jag. Man måste få vara ensam också ibland. Här inne är det varmt och jag sitter i t-shirt, det känns verkligen som sommar. Lite otippat sådär men det är alldeles underbart! Får minnen från min förra sommar. Solig kväll vid floden i Köpenhamn, spännande upptäckter i Berlin, parkdagar i York, mys i Edinburgh, bad och roddbåtar på Brattön, flytta hemifrån (igen).. det var en riktigt bra sommar. Nu i sommar hoppas jag kunna åka till Barcelona (om Daniel får jobb..) eller Cornwall.. om Lisa blir jätterik. Eller Grekland med farmor! Finns ett par alternativ. Men mycket resande kommer jag inte hinna med, sökt sommarjobb och HOPPAS jag får det.


Jag har köpt coca cola och tictac.
Det måste nog varit den dyraste colan + tictac ever, med tanke på flygplatspriser, + avgiften när jag betalar med kort i annat land än Sverige. Hoppsan!


Så sitter jag alltså här
, lyssnar på Mew från Daniels ”dansmusik”-mapp  som han lade in på min dator precis innan jag åkte.. *travolta moves* nanananaaaa


ÅH förresten!
Bloggmaniac som jag blivit, vann jag ett läppstift från FACE Sthlm från en av mina favoritbloggar! Vad jag blev glad!! Nu ska jag gå omkring med knallrött svindyrt läppstift hela dagarna. Det första Daniel sa var: ”Men hallå! Varför säljer du det inte?” Varför i sjuttan skulle jag göra det, det är typ andra grejen jag vunnit i hela mitt liv, efter krabbfisketävlingen på Brattön 1999 (där jag inte fick upp en enda krabba, det är helt tack vare mina kusiner Jonas och Marcus som vi vann).


Jag har fått förfrågningar om fler listor. Så här kommer en.


Saker att göra på en flygplats om man har TRÅKIT:

  • Har du en laddad laptop? Lek med den!
  • Smygläs alla bra tidningar i tax free affären (har du tur så är den en relativt stor flygplats, så när/om de kommer på dig och slänger ut dig kan du bara lite diskret gå till nästa och helt lungt fortsätta läsa.)
  • Kolla på människor och hitta på historier om dom. Om du har någon fantasi.
  • Gå in på toaletten och ta kort på dig själv i alla snygga speglar!
  • Lägg dig raklång på en vadderad bänk och lyssna på lite bra musik. Regissera en visuell musikvideo. Kom ihåg att pausa när gubben i högtalaren pratar.
  • Prata i telefon med nån. Funkar alltid. Speciellt om du har 3 och ringer andra med 3 GRATIS.
  • Börja prata med nån främling à la Forrest Gump style och berätta din livshistoria.
  • Gå till nån av de dyra resturangerna/caféerna som finns, köp en kaffe/te/varm choklad och filosofera över livet och dess bräcklighet.
Kom ihåg bara: Ha koll på din väska, jacka, och ha alltid passet i beredskap. Enjoy your trip!

Nu går flyget om.. 40 min. De har satt upp alla skyltar osv vid min gate men jag vet inte om det ska till Skavsta eller Bratislava (står båda.)

Norrköping, nutid, presens: Jag är framme, jag har överlevt, jag har redan ätit marabou.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Marabouuuuu.... mmm

I tre dagar hade de sagt nej nej och åter nej när min Ed bad om att turk-cheferna skulle ge mig en chans att jobba där. "Jag tycker helt enkelt inte om henne, som person" sa bossen. Men de gav mig en chans, för Eds skull. För att han bad om det som en tjänst. Aa så då fick jag jobba där i går kväll. Nervös som attan för att inte göra folk besvikna. Men det gick bra. Riktigt bra. Tydligen vet jag hur man serverar folk och de sa att om hon fortsätter att jobba såhär kommer hon att ha ett jobb här för alltid! :D Så nu har jag jobb. Sena kvällar till midnatt och 7 timmars shift utan rast. Men jag har ett jobb i alla fall. Om jag håller uppe samma standard. Hur är det tillbaka i Sverigeland? Kraaaaaam*

2009-02-17 @ 13:34:11
Postat av: Lisa

börja prata med främlingar a la forrest gump style låter som min (usch att säga "min") bussnubbe. inte alls positivt. övriga tips tar jag till mig och tackar för listan.

för övrigt har jag beräknat vad jag kommer tjäna ungefär. mycket! tills jag insåg att jag måste betala skatt på det och då blir det mindre än med 100 % studielån...

2009-02-17 @ 17:27:14
URL: http://homsan.blogg.se/
Postat av: Lisa

och det där med att blogga fast man sagt man inte ska... det händer visst alltid. beroendeframkallande, den här sysselsättningen.

2009-02-17 @ 17:28:25
URL: http://homsan.blogg.se/
Postat av: Isabell

haha din snålvarg, är det därför du aldrig ringer mig :D

2009-02-18 @ 09:44:15
URL: http://janovesjakalen.blogg.se/js
Postat av: Elin

Linnea - GRATTIS! Vad skönt att det löste sig:)

Lisa - skatt är skit, blogg är bra

Isabell - japp!

2009-02-18 @ 21:25:43
URL: http://ellepop.blogg.se/
Postat av: Anne

hej!

håller på att uppdatera mig lita och läser hela din blogg, hela ditt liv sen början av året.

men den här inlägg ÄLSKAR jag bara, önskar jag hade läst den för 3 dar sen, för jag hade astråkigt 3 timmar på heathrow, utan pengar (endast 100Rand, som inte hjälper där och 3€ - blev starburst, kinder bueno och walkers - mitt andra frukost)

älskar bloggen hittils. ditt liv verkar jättespännande, jag är avis, bara så du vet!

saknar dig

2009-05-17 @ 12:00:10
URL: http://southafricanne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0