Mat och Museion



Daniel är i skolan
så jag sitter här ensam och käkar eftermiddagsfrukost. Mums. Jag har en ost- och broccolipaj som skriker åt mig i frysen men liiiite tidigt än att hoppa direkt på den riktiga maten. Frukost först. Men jag hoppas att Daniel är hungrig när han kommer hem om en stund så jag får äta MER. Med lungt samvete, liksom. Äta är det roligaste och det godaste som finns. När jag blir rik ska jag slösa alla mina pengar på resor och god mat. TÄNK om man kunde ha en egen kock! Jag tycker det är roligt att laga mat och improvisera recept men jag är väl medveten om att jag inte är speciellt duktig på det. Hemma har jag i alla fall pappa. Och mamma. Och när de har bestämt sig för att laga nånting gott ser jag fram emot det hela dagen.

Nog om det. Ute regnar det och jag ska om ett par minuter (när frukosten är uppäten) läsa ett antal sidor om biblioteket i Alexandria. Om det finns någon nyfiken därute så säg till bara så får ni höra mer:)

I media pratas det bara om snö. Snö överallt. I London får folk stanna hemma från jobbet och skolan för att det snöar. Bussarna står still, folk vågar inte gå ut. Jösses.

Kommentarer
Postat av: Lisa

eftermiddagsfrukost ;) knäppis

läste om snökaoset i london i dn idag. tänk så märkvärdig världen är ändå. hur snö kan ställa till såna besvär. så magiskt med allt snöandet, opraktiskt, javisst, men magiskt.

2009-02-03 @ 19:07:53
URL: http://homsan.blogg.se/
Postat av: Elin

Jaa.. tydligen har de inga plogar alls i London, för detta ska liksom inte kunna hända. Så snön ligger kvar. Så kan det gå

2009-02-03 @ 22:35:52
URL: http://ellepop.blogg.se/
Postat av: Linnea

Det är få som vågar vara så ärliga om maten... (men alla vet ju att mat är den sanna glädjen i livet. vad annars?)

2009-02-04 @ 11:08:14
Postat av: Elin

precis:D

2009-02-04 @ 14:07:16
URL: http://ellepop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0