En och en halv timmes finkultur

I morse (denna gången menar jag faktiskt morse, inte efter klockan 12) åkte hela familjen till Skövde för en shoppingdag. Jag köpte ingenting. Mamma köpte en grön papperskorg. Pappa köpte en pensel.

Kvällen har jag spenderat  framför tvn som en annan potatis, först en timme melodifestival med poänggivning och hela köret, coca cola och räkmackor. Sedan förflyttade jag mig till övervåningen för att se på svt:s "filmatisering" av Krister Henrikssons enmannateater - Doktor Glas. Den var riktigt bra (och borde gå att se på svt play om någon är intresserad.) Tyvärr uteblev alla de fina tankarna om månen men i övrigt finns de flesta metaforer och vackra beskrivningar kvar. Läste att Krister Henriksson vann guldmasken för denna tolkningen. Helt förståerligt.



(bild snodd från sr.se)

Kommentarer
Postat av: Lisa

saknar doktor glas och allt som jag förknippar med månen :/

2009-03-01 @ 12:06:09
URL: http://homsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0