En liten gnutta vardagsmagi

Vi bestämde oss för att gå ut och leka i snön. För poff så snöade det. Vi gick längst gatorna, och det var alldeles för snöigt och vackert i ljuset från gatlyktorna för att kunna förklaras. Vi gick förbi en teater, en massa gamla hus, en stenkyrka med röda dörrar. Några pubar och restauranger. Och walesare med fotbollshalsdukar som kastade snöbollar på varann. Kom fram till the meadows, en stor park mitt i stan. Omringad av gamla stora hus. Inga träd, bara lyktstolpar som lyste rött och orange. En massa vuxna sprang omkring och kastade snöbollar och rullade hit och dit i snön. Alldeles backigt och fint. Och så gjorde vi en snögubbe. (Daniel gjorde en. En halv.) Jag hade inga vantar. Men jag gjorde en snöängel. Jag skulle tagit med mig kameran, men samtidigt vet jag att det omöjligen blivit lika fint på bild. När snögubben var halvgjord begav vi oss hemåt. Stannade, köpte chips & mayo, fortsatte hem. Nu sitter jag inne och fryser om benen och näsan. Ute snöar pulversnö. Men den kommer vara borta igen när vi vaknar, säger dom.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Just här kom det inte alls mycket, men fästmannen min kom tillbaka från Easingwold och såg ut som ett barn som sett tomten :P Där hade han pulsat runt i mer snö än han sett i sitt liv!(vilket inte säger så särskillt mycket)

2009-02-09 @ 10:18:43
Postat av: Elin

åh vad härligt:D

2009-02-09 @ 13:25:48
URL: http://ellepop.blogg.se/
Postat av: Annelie

Vad kul att skottarna och engelsmännen får känna på lite vinterväder.

Imorse gick det knappt att skrapa rutorna på bilen här, massa stenhård snö, 8 minus. Ligger ca 1 dm.

2009-02-09 @ 14:39:34
Postat av: Elin

usch! så kallt var det inte riktigt här i alla fall. Bara mysigt.

2009-02-09 @ 15:22:59
URL: http://ellepop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0