Chilling and killing my Annabel Lee

Mamma och pappa och systrar sover.  Jag ligger i min del av vardagsrummet och lyssnar på Bruce Springsteen... och läser dikter av Edgar Allan Poe. Tycker speciellt om ”Annabel Lee”. Den börjar såhär:

It was many and many a year ago,
In a kingdom by the sea,
That a maiden there lived whom you may know
By the name of Annabel Lee;
And this maiden she lived with no other thought
Than to love and be loved by me.

I was a child and she was a child,
In this kingdom by the sea;
But we loved with a love that was more than love-
I and my Annabel Lee;
With a love that the winged seraphs of heaven
Coveted her and me.


Och sen följer fyra fina strofer till. Upptäckte den först på världens finaste/bästa hemsida. Min konstidol, som jag tänkte dela med mig av till er mina snälla vänner. Gå bara in på: www.matthewgraygubler.com, se, scrolla, läs, njut. Nu ska jag lyssna klart på låten och somna sött. 


Kommentarer
Postat av: Linnea L

Jag pallrar mig iväg till oxfam och köper mig en egen kopia tror jag ^^ Jättefin!

2009-02-26 @ 13:41:55
Postat av: Elin

jaa:) jag läser på internet men känns inte alls lika mysigt, ska ta mig till bokrean tror jag och kolla runt lite.

2009-02-26 @ 18:52:19
URL: http://ellepop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0