Suddenly I see

Skrevs igår.


Jahapp. Så har man åkt buss genom en snöstorm i Edinburgh, flugit tvärs över Nordsjön och snötäckta bergstoppar, ätit lussebullar och pratat om döden, landat våldsamt och åkt bil genom snöiga granskogar.

 


Imorse möttes jag & Hanna på flygplatsen och flög tillsammans. Det var mysigt. Och lite läskigt. Men det gick bra, och nu är jag hemma i Sverige. Sitter i morfars bil och kollar på det mörka snölandskapet utanför, helt otroligt! Lyssnar på Azure Ray. Är hungrig. Trött.

Tycker det är så fint med alla ljusstakar i fönstrena. Finns nästan inget sånt i Edinburgh. Finns såklart en fantastisk julmarknad i stan, säckpipegubbar på gatorna som blåser jullåtar, pepparkakor på jobbet. Sånt. Men det är ändå inte riktigt samma sak.

Såhär känner jag nu: I Sverige hör jag hemma. I Sverige hamnar jag tillslut. Men just nu är Edinburgh hemma. Ja.

Nu ska jag försöka sova...

hejhopp!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0