Om denna sjuka matkultur

Det är omöjligt att äta nyttigt i Skottland om man inte har tillräckligt med självdisciplin. Det har inte jag. Är man fattig har man dessutom inte råd att äta nyttigt. För allt som är gott och dåligt för kroppen är mycket billigare än allt annat, speciellt om man jämför med kostnaderna i Sverige. Godis, chips, glass, pizza, smördegsbullar, läskeblask och färdigrätter är nästan gratis medans ett äpple kan kosta runt 10 kronor. Eller en paprika för 14. Då är det klart man väljer det godaste liksom.. och vem kan stå emot påhitt som vispad grädde inlindat i smördeg med choklad på eller muffins som smakar snickers? Som dessutom står uppställt i stora fina högar med en stor röd 'halva priset' eller 'tag två för en' lapp på..

Och vad är grejen med att ha pommes till allt? Fattar inte?
Igår skulle Daniel köpa en falafelsalladgrej i pitabröd och det är ju ändå relativt nyttigt. Men då INGICK liksom en stor låda pommes. Mer pommes än falafel, var det.

VARFÖR

GAH!

Det är dags att åka hem till Sverige igen känner jag. Matmässigt.
Annars går det åt den där lilla byn i Norrland som jag glömt namnet på.

Nu ska jag dricka en väldans massa vatten och tänka att det kanske väger upp pizzan med tillhörande pommes jag åt till frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0